Det blir en daaag på straanden... Eller nej.

Idag har jag varit på schtan. Igen. Det finns liksom inte så mycket annat för mig att göra här. Om jag inte vill promenera på kyrkogården eller försöka mig på att GÅ till Nova Lund (Lunds motsvarighet till Ikano). Så, jag var downtown. Och det var det värsta galej! Det var "ockupationsfestival". Smaka på ordet. Visste inte ens att man kunde ha festival för sånt. Men jorå. Jag trodde först att det var pirater, dom ser ju likadana ut. Och vid närmare eftertanke så var det säkert en och annan pirat där också. Med tanke på att det hela handlade om studentbostäder och studenter är väl dom som är mest piratiga. Tror jag.

Anyway, det var poliser överallt och till och med ridande sådana. Jag blev glad och ville skrika "HÄSTAR!", men jag lyckades på något sätt behärska mig (Tack gud?) Jag ville fråga om jag fick peta lite på pållarna, men jag fegade ur för poliserna såg så hemskt allvarliga ut. Så jag stalkerfotade på avstånd (se bild nedan) Sedan gick jag in på EspressoHouse och beställde en liten chailatte och en varm macka. Där var det också fullt med demonstranter, endel var till och med maskerade. Jag satte mig vid ett bord och drog upp min bok; Extremister - Människorna bakom attentaten. Det kändes liksom bara SÅ rätt! Sen kom det en mamma och satte sig brevid mig och började amma sitt barn, då tryckte jag i mig mackan och gick. Bläek. Nästa gång någon med barn frågar om det är ledigt, nej, det är inte ledigt, skitupptaget.

När jag gick hem såg jag hur många polisbussar som helst och det surrade en helikopter i luften. Och så regnade det och jag hade inget paraflax för jag var för snål för att köpa ett. (Men jag köpte en sjal för samma summa som jag skulle fått säkert fyra paraplyer för..) Prioritering är A och O!

Hände det något mer kul i dag..? JO! När jag har tråkigt och inte har så mycket att göra så slentrianshoppar jag ju gärna saker som jag inte behöver. Idag; svarta chinos och några sjömansbrallor från Gina och ett linne och en sjal från MQ. Och en ny telefon! Ja. Slentrianshopping is the shit. Men jag behöver faktiskt en ny. Den jag har är ju mupp. Den blir svintovarm när man pratar i den, den spontandör när den känner för det och den är dammig på insidan så att man knappast ser vad som händer på skärmen. Men nu har jag en ny, fin. Med plast på skärmen. Tillhör du också dom som inte tar bort plasten förren den i princip ber om det? Plastigt ska det vara!

Mycket text blev det. Vi väger upp med ett par bilder. Det bjuder jag på, det är ju trots allt bara crappy mobilbilder.


Polishästar, ockupationsfestival I, ockupationsfestival II.


Lite grönt i Lundagård, och en påklädd stolpe! :D

Och finalen...


Världens, i särklass, bästa bild på mig. Någonsin!
Och jag bjuder på den, både i bloggen och på bilddagboken. Det ni!

Påmåndagåkerjaghem!

Kommentarer
Postat av: Bartie

Idioter till demonstranter. Jag undrar om någon av dem kan stava till skattepengar. För några problem lär dom inte ha löst med sin fina aktion.

Postat av: Sara

Bartie: Jo, mitt hästabstinensproblem! :D Fast jag fick ju inte peta på dom...

2009-05-17 @ 00:11:50
URL: http://nooby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback