Antony and the Johnsons, Dalhalla 2 juni.

Tre extra gånger kom Antony in på scenen. Sa att vi var galna, att han inte hade fler sånger nu. Men sjöng ändå. Han gjorde en minst sagt fantastisk version av Beyoncés Crazy in love. Den låten har aldrig stått högt i kurs hos mig. Men nu hade den helt plötsligt en mening. Jag menar, hur många kan få kommersiell skitmusik att betyda något? Efter Fistful of love reste sig hela publiken och det var som att applåderna aldrig ville ta slut. Bäst var For today I am a boy, Bird Gerhl, Fell in love with a dead boy, Cripple and the starfish,You are my sister och Hope there's someone.
Antony verkar vara en person med ett stort hjärta. Efter en ganska trevande start, med vänsterarmen lite viftande börjar han skutta omkring på scenen, hoppa, snurra och röra händerna över huvudet. Det lyser om honom som person. Men det var svårt, för jag är van vid rösten, men inte att se honom som en levade person på en scen. Det är svårt att koppla ihop honom med rösten. Han påminner om ett barn, lite oformlig i kroppen och med ett spasmiskt rörelsemönster. Besitter kanske inte den fysiska attraktionskraften som många (alla?) andra artister livnär sig på. Men det spelar ingen roll, för han är Antony och bara det är svårt att överträffa.
Kommentarer
Postat av: switchbitch
Skönt att du är nöjd. Har faktiskt lyssnat lite nu - och av en händelse just på de låtar du nämnde :)
Postat av: Sara
Switchbitch: Såååå, vad tyckte du?:D
Postat av: switchbitch
Det lät som bombatisk Morrissey.
Morrissey är svårt överskattad.
Som musiker kan jag uppskatta hantverket som sådant - det är alltså bra genomfört och nyskapande - men det är ändå ingenting för mig. Dock ska det ju sägas att jag har ändrat mig förr och eftersom jag laddat ner - nej, KÖPT förstås, KÖPT! - alla skivorna så... :)
Trackback